3 stars · 3-5 stars · Book Review

Divergent, de Veronica Roth | Recenzie

– Voi încerca să prezint totul cât mai schematic, pentru a nu da spoilere –
Pot spune că acţiunea şi conflictul conturate de Veronica Roth m-au impresionat plăcut. Nu aveam aşteptări prea mari de la Divergent. Auzisem în repetate rânduri că ar fi o copie fidelă a „Jocurilor Foamei”. Totuși, mie Four mi-a plăcut mai mult decât Peeta, deci pot spune că povestea (băiatul ) m-a impresionat neaşteptat de bine.
Tris face greşeli. Tris nu e nici pe departe personajul feminin fără cusur, care se comportă ireproşabil cu cei din jur. E în stare să spargă nasul unei fete la nervi sau să îşi lovească instructorul peste faţă, după ce o ia în derâdere de faţă cu ceilalţi. Tris e capabilă să treacă de la sentimente de prietenie, la cele de ură şi invers. Tris e Tris, iar eu m-am indentificat în proporţie de 80% cu personajul. Poate că din această cauză mi-a şi plăcut acest volum atât de mult.
Beatrice alege să îşi părăsească propria facţiune, Abnegaţia, în favoarea Neînfricaţilor, acolo unde va avea de înfruntat testele de iniţiere impuse de aceştia. Tot acolo îl v-a întâlni şi pe Four, singurul căruia va ajunge să îi pese cu adevărat de siguranţa fetei, cea care alege să îşi spună Tris.

Acum, ar trebui să scot în evidenţă aspectele negative. Nu mi-a plăcut faptul că locurile, hainele, feţele oamenilor nu sunt suficient de bine conturate. La „Jocurile foamei” aveam totul conturat în memorie asemeni unor imagini dintr-un film. Aici a trebuit să umplu cu propria imaginaţie unele goluri. Aş fi dorit ca lumea şi sistemul de organizare a acesteia să fie descris mai eficient. Mi-aş fi dorit să am o imagine mai de ansamblu asupra Carierei şi asupra echipamentelor neînfricaţilor, în afara descrierii simple date de autoare: „echipament negru, mulat”…

Abia aştept să împrumut al doilea volum de la Pufuleţ şi să îl citesc!(dacă nu mi-l dă o răpesc şi pe ea, şi pe carte). Abia aştept să văd ce se va întâmpla, acum că facţiunile au început să se ciondănească între ele. Abia aştept să citesc pasajele în care apar Tris şi Four, cu un zâmbet tâmp pe faţă :))

Nota
3/5

Vouă v-a plăcut această carte?

– Cumpăra seria în engleză aici

16 gânduri despre „Divergent, de Veronica Roth | Recenzie

1. Bună, de ceva vreme arunc priviri pe acest blog, ok, să tot fie vreo 2 sau 3 săptămâni ( Păcat că la marcajele de la istoric, nu arată data la care l-ai făcut) revenind, îmi place ceea ce văd, aşa că am ales să stau şi să privesc,gen ochii din umbră , dar într-un mod mai plăcut nu atât de agresiv, nu asta contează. Am văzut recenzia la Divergent.Drept stil de scriere,recunosc, ai o scriitură grozavă. Felicitări. Sper să continui la fel. Dar, în legătură cu cartea ( aici inserez un * TE ROG, NU MĂ OMORÎ*) Nu pot spune că am perceput-o într-un mod tocmai elegant. A fost prima mea carte de acel gen, dispotie, încă mă amuză cum am numit genul, fără să vreau despotie, oarecum termenii sunt asemănători. Nu am înţeles acţiunea. Ştiu, că mi-am ieşit din minţi la unele faze. Dar, Christina mi-a plăcut foarte mult, toată ironia aia, tot felul ei de-a fi. Adevărul e că are o copertă genială, dar nu pot uita cum mi-au băgat-o pe gât , cu foţrţa nişte amici, apoi jumate din blogosferă, iar eu eram ceva în genul What ? Mi-a fost recomandată pentru că era un concept nou, frumos, special pentru mulţi, iar ei, ştiau că ador să citesc, cam tot ce-mi pică în mâini. Aşa că , am fost bucuroasă să o pot lectura. Totuşi, a urmat Spulberă-mă şi cred că la mine s-a sfârşit cu dispotia. Spulberă-mă, mi-a plăcut, enorm de mult, a şi Startres, cred că aşa e titlu, e una bună, dar ….revenind la Divergent, sunt curioasă cum aş percepe eu acum seria asta…serios, chiar aş vrea să+i mai dau o şansă, acum, după alte câteva dispotii, pare-se că m-a cam prins genul. Cine ştie ? ( dar acum citesc Jocurile foamei, d aeu sunt refluxul valului, acesta e conceptul ce mă defineşte ) Uneori, cred că la dispotii, e mai ok să te uiţi la film decât să le citeşti, zău, cred că ecranizările sunt mai reuşite, desigur nu am văzut ecranizările celor două serii, dar nici nu vreau să o fac, încă. Iar întrebarea 2. Four era tipul acela , care a făcut parte din aceaşi factiune ( Sper că am scris corect termenu acesta, dacă nu , scuze) cu triş la început nuh? E cel care o ironizează, făcând-o băţoasă, dacă îmi amintesc clar , a trecut ceva timp de atunci. Da. cred că un personaj , puternic, arătos precum el aş lua şi eu acasa . Cu drag şi respect Crissu .

2. Hei, Crissu!!! Chiar doream de ceva vreme un comentariu atat de lung la o recenzie. Da, Four e tipul din aceeasi factiune cu Tris (nu am vrut sa scriu asta in recenzie ca sa nu dau spoilere). El nu o facea foarte des „Batoasa”, caci mai enervant era celalalt instructor, Eric. Si mie mi-a placut stilul Christinei, dar nu am vrut sa scriu foarte mult in recenzie, ca dupa mi-e ca nu o sa mai citeasca nimeni :)) Eu m-am uitat la „Divergent”, filmul, dar nu mi-a placut cine stie ce. Cred ca a fost mai buna cartea, desi nici aceasta nu sclipeste. Am dat 4,5 puncte doar pentru personajul masculin si pentru faptul ca ma identific cu personajul feminin :)) Nu am citit Spulbera-ma, nici Starters, dar sunt sigura ca Jocurile foamei iti vor placea. Sa te uiti si la filme daca nu ai facut-o, caci sunt la fel de bune precum cartea :* Te pup, scumpo >:D<

3. Recomand cu căldură Spulberă-mă, poate te va prinde şi pe tine, mai ales că ai ceva experienţă cu dispotiile, poate mai mare decât mine. Cred, doar cred că am dat eu fără să vreau ceva spoilere, fără intenţie, căci la redactarea comentariului, eu m-am bazat pe ceva amintiri. ( Dubios, că încă îmi funcţionează memoria ) Ps, mulţumesc că mi-ai reamintit de unele aspecte ale cărţii. Cu drag şi respect Crissu .

4. Haha,când am citit prima oară Divergent,am zis: ,,Cartea asta TREBUIE recitită!”.Și da,a fost singura carte pe care am recitit-o după ce am terminat-o.Nu cred că se va mai întâmpla asta vreodată,nimic nu se compară cu Divergent.

5. Fantastic, un cititor care nu i-a dat măcar patru din cinci steluţe! Apreciez enorm că ai punctat şi aspectele negative. Foarte bună recenzia.
    Mie descrierea mi se pare foarte importantă, mai ales într-o carte distopică. Mă mai gândesc dacă o citesc sau nu.