Uncategorized

De ce ar plânge cineva pentru mine?

De ce ar plânge cineva pentru mine?
Am găsit această întrebare scrisă cu litere mărunte undeva în primele pagini ale cărţii Dans dans dans de Haruki Murakami, în timp ce o răsfoiam doar pentru a inhala mirosul acela plăcut de cerneală. Am avut brusc parte de un declic, căci am dorit cu tot dinandinsul să găsesc un răspuns elocvent şi mulţumitor, care să nu poată fi combătut cu niciun fel de argument. 
M-am gândit prima dată că oamenii ar plânge pentru mine atunci când aş murit. S-ar aduna toţi cunoscuţii într-o cameră în care eu nu aş mai fi şi mi-ar contempla corpul inert, aşezat cu grijă într-un sicriu de cei de la pompe funebre. Când scriu aceste rânduri simt fioruri reci pe şira spinării, căci nu e uşor să te vizualizezi mort şi să scrii despre asta. Da, oamenii ar plângă cu lacrimi multe la înmormânatarea mea, dar mi-am dat seama că ei nu ar plânge pentru mine. Moartea înseamnă trecerea la o altă etapă a cunoaşterii şi nu ar trebui să ne fie frică de ea. Ne temem în schimb de pierderea persoanelor dragi şi, astfel, am găsit un contraargument la acest răspuns al întrebării. Nici o lacrimă nu ar fi pentru mine. Toate lacrimile ar fi pentru ei, pentru frica lor că m-au pierdut, pentru faptul că nu vor mai avea o Alina la care să apeleze atunci când vor avea nevoie. La scurt timp mă vor uita şi îşi vor vedea de vieţile lor, de famiile lor, de bucuriile lor. Nici chiar părinţii nu ar plânge pentru mine.
 
Am stat şi am cugetat şi am găsit un alt motiv pentru care oamenii ar putea plânge pentru mine. Oamenii plâng atunci când le este dor de cineva. M-am gândit că oamenii plânge atunci când le va fi dor de mine. Mi-am dat însă seama la scurt timp că oamenii nu plâng pentru persoana căreia îi duc lipsa, ci plâng pentru ei. Se compătimesc şi le place să îşi plângă de milă. Ar plânge doar pentru ei, doar pentru durerea pe care o simt în inimă în lipsa mea, doar pentru golul creat în viaţa lor de propria-mi absenţă.

Alt motiv a fost următorul: oamenii ar plânge cu siguranţă atunci când aş avea un necaz. Greşit! Oameni ar plânge doar pentru că le-ar fi frică să nu păţească acelaşi necaz. Oamenii sunt alături de tine doar pentru că se aşteaptă ca şi tu să le fii alături la un moment dat. Singurii care ar plânge cu adevărat în acest caz ar fi părinţii, dar nici acestora nu le pasă totdeauna de suferinţele copiilor lor. Sunt părinţi care îţi aruncă pur şi simplu în faţă vorbele: „Ţi-ai făcut-o cu mâna ta, descurcă-te!”, dându-ţi o lovitură mortală în moalele capului.

Singura persoana care ar plânge cu adevărat pentru mine sunt eu! Aici nu pot găsi niciun contraargument care să îmi schimbe părerea. Singurele lacrimi adevărate de care aş putea fi sigură că sunt pentru mine sunt ale mele. Bineînţeles că există şi premisa în care sufletul tău pereche ar trebui să plângă pentru tine cu adevărat, dar cum sufletul pereche ţine cu tot dinadinsul să stea departe de mine, doresc să îl scot din ecuaţie!

Sunteţi de aceeaşi părere cu mine? Dacă aveţi alte răspunsuri la această întrebare, nu ezitaţi să mi le împărtăşiţi.

Alina T.

4 gânduri despre „De ce ar plânge cineva pentru mine?

  1. Bine atunci,daca insisti sa nu ezit,atunci nu o sa ezit si o sa-ti impartasesc parerea mea. 🙂
    In primul rand,vreau sa stii ca iti sustin 100% primul argument.Bineinteles ca s-ar aduna toti intr-o incapere atunci cand nu ai mai fi,atunci ar fi ultima lor sansa ca sa-ti vada trupul si sa verse lacrimi pentru tine pana atunci cand…nu o sa mai verse.Dupa cateva zile/saptamani/luni de stagnare,fiecare o sa-si vada de propriul drum,iar singurul lucru care o sa-l mai aiba de la tine o sa fie amintirile despre ce ati facut impreuna sau despre cum i-ai facut sa se simta pe fiecare dintre ei.Dar cati dintre ei s-au ingramadit in timpul vietii tale sa te caute din senin,sa te intrebe ce ai mai facut,cum te mai simti,de ce ai nevoie,cum merge scoala (etc.).Mult mai putini decat ar fi atunci la sfarsit,bineinteles.Cum ai zis si tu:”Nici o lacrima nu ar fi pentru mine.Toate lacrimile ar fi pentru ei.”.Da…numai gandul de a rupe o legatura de prietenie sau de rudenie brusc si pentru totdeauna te inspaimanta,dar atunci cand in final se intampla asta? Starea de spirit din momentul ala e de nedescris,asa ca o exprimam sub forma lichida.:) Dar nu cred ca in acel moment mai conteaza sutele de lacrimi sau miile de amintiri,simpla prezenta eu cred ca e de apreciat.
    In al doilea rand,cu siguranta dorul te face sa plangi mult dupa o persoana.Dupa ea,nu pentru ea! Noua,oamenilor,ne face placere sa ne plangem de mila (cel putin eu asta am observat si tin sa cred).Unii o fac in public,varsand lacrimi si uitand sa mai taca din gura,altii prefera s-o tina pentru ei,preferand sa-si ascunda iadul intr-un colt al mintii bine cunoscut de ei si sa-l care dupa ei zi de zi.Personal,eu ii invidiez pe primii (durerea impartasita e pe jumatate vindecata),dar nu-i timp de regrete asa ca mergem mai departe. Si cum sa nu plangi atunci cand iti e dor de cineva? Adica iti creezi o rutina (bineinteles,una placuta),iti aranjezi si iti modelezi viata,timpul,sentimentele,gandurile in jurul unei persoane,iar apoi ea pleaca…si toate astea se prabusesc.Iar pana iti refaci tu toate lucrurile alea nu-ti ramane decat sa plangi…bineinteles,iti plangi de mila,dar presupun ca si asta are rolul ei pana la urma….
    In al treilea rand,aici la partea cu necazul vreau sa te contrazic…[si sa nu-mi scoti ochii pentru asta,bine? :)] Oamenii nu ar plange atunci cand ai avea un necaz pentru simplul fapt ca oamenilor nu le pasa de necazurile altcuiva.Fiecare (cum ziceam mai devreme) isi poarta dupa sine propriul iad si proprii demoni cu care se lupta,deci de ce ar mai interesa pe cineva sa care iadul altcuiva? Oricum noi suferim mai mult in imaginatie decat in realitate,iar o mare parte din suferinta ne-o cream si ne-o alegem singuri si asta e motivul pentru care iti trebuie mai mult curaj sa traiesti decat sa-i pui capat.Bineinteles,ca in orice caz,si aici sunt exceptii.Da,”Oamenii sunt alături de tine doar pentru că se aşteaptă ca şi tu să le fii alături la un moment dat”,dar sunt si oameni care au trecut prin acelasi necaz ca si tine (sau ceva asemanator),stiu de ce ai nevoie,stiu ce inseamna sa ai disperata nevoie de un ajutor cand ai dat de un necaz si sunt acolo pentru tine atunci cand trebuie,chiar daca nu sunt multe lucruri pe care tu le-ai putea face pentru ei ca sa le multumesti sau ca sa-i rasplatesti.Insa trebuie sa fii norocoasa ca sa intalnesti pe cineva asemenea.Eu am avut norocul sa intalnesc si nici nu pot sa-ti descriu sentimentul de bucurie si de recunostinta care l-am avut in momentul in care am descoperit caracterul persoanei respective.Adica la suprafata pare o persoana dura si dificila,dar aparentele insala.Si partea amuzanta e ca eu am descoperit toate astea dupa 13 ani in care am tinut legatura aproape in fiecare zi,am schimbat replici,pareri,sfaturi…Dar mai bine mai tarziu decat niciodata,nu? (next in comentariul urmator)

    Apreciază

  2. In al patrulea rand,sunt de acord ca esti singura persoana care ar plange pentru tine.Dar esti sigura ca ai plange cu adevarat pentru tine? Esti sigura ca nu ti-ai plange de mila din cauza situatiei respective in care te-ai afla? Tu esti campul de lupta al tuturor evenimentelor care s-au petrecut pana in prezent in viata ta,deci esti un amestec placut de bucurie si suferinta,de iubire si ura,de generozitate si egoism,de invidie si admiratie,de amintiri si sperante,toate invartindu-se in mintea ta atat de repede incat nici nu le simti,iar atunci cand se opresc…ei bine,atunci e momentul in care,vorba aia, „iti ies pe ochi” toate…LA PROPRIU! Si eu nu cred ca atunci ai plange pentru tine.Poate ai plange fiindca ti-ar fi sufletul prea plin cu toate mizeriile si lucrurile rele pe care le-ai adunat de-a lungul timpului (fiindca daca esti mereu cu sufletul deschis iti intra in el mai multe lucruri rele decat bune),iar in situatia asta ochii nu stiu altceva sa faca decat sa planga fiindca toata lumea stie ca ochii sunt oglinda sufletului. 🙂 Dar nu detin o masuratoare ca sa-ti spun cat de mult te ajuta si plansul asta…tot ce pot sa-ti spun e ca „Atunci cand cauti o mana de ajutor,o gasesti la capatul bratului tau.” ~ Confucius
    In ultimul rand,as vrea sa-ti spun de ce cred eu ca ar plange o persoana cu adevarat pentru tine:din iubire! Probabil nu te-ai gandit sau nu ai vrut sa punctezi asta in parerea ta de mai sus (sau poate ai punctat-o putin prin „dor”),dar eu unul sunt convins ca o persoana ar varsa o lacrima pentru tine din iubire.Si tu ai putea face asta pentru tine daca te iubesti indeajuns de mult si iti place persoana in a carei companie esti atunci cand esti singura.Nu ti s-a intamplat niciodata sa stai langa o persoana,sa te uiti la ea si sa plangi pentru ea? Bineinteles,nu chiar asa din senin,atunci ai cam avea o problema la mansarda in cazul in care ai face asta. 🙂 Poate o sa crezi si o sa-mi spui ca nu merita sau ca nu e posibil,dar atunci cand o sa ti se intample asta o sa vezi ca merita si ca e posibil,iar in momentul acela nu mai conteaza nici un contraargument,iar toate lucrurile,persoanele,grijile,gandurile devin monotone si lipsite de importanta.Iubirea te impinge sa faci lucruri iesite din comun…bineinteles,iubirea adevarata si curata,nu idioteniile din ziua de azi.
    P.S.:Multumesc pentru faptul ca ti-ai facut timp sa citesti acesti roman. 🙂

    Apreciază

  3. Ma bucur ca ai gasit o solutie si ai postat parerea aceasta minuna pe blog! Ar fi fost pacat sa ramana doar salvata la mine in pc:) Stii deja ce parere am caci am vorbit pe facebook, dar te mai astept pe aici! Ne citim 🙂

    Apreciază

  4. Da,dar nu ma descurcam fara putin ajutor….eh,nu-i chiar minuna,e doar exagerat de sincera.Acum a ramas si la tine in pc si aici pe blog.Da,stiu 🙂 Revin! 😀

    Apreciază

Lasă un gând bun :3

