Zi dupa zi – David Levithan – Recenzie

Un adolescent care-şi spune, simplu, A, se trezeşte în fiecare dimineaţă într-un alt trup, trăind o altă viaţă. Niciodată nu e prevenit în legătură cu locul unde se va afla sau persoana în trupul căreia va fi. A s-a împăcat cu situaţia lui şi chiar şi-a stabilit câteva reguli „de supravieţuire”: Niciodată să nu se ataşeze prea tare. Să evite să fie remarcat. Să nu se implice.

Totul până într-o zi când se trezeşte în corpul lui Justin şi o cunoaşte pe iubita acestuia, Rhiannon. Regulile sale strice nu se mai aplică. Pentru că, în sfârşit, a găsit pe cineva alături de care vrea să rămână pentru totdeauna, zi după zi.
„Asta face iubirea: te face să vrei să rescrii lumea. Te face să vrei să alegi personajele, să construieşti scenariul, să conduci intriga. Persoana pe care o iubeşti stă în faţa ta, iar tu vrei să faci tot ce-ţi stă în puteri ca iubirea să fie posibilă, să fie nesfârşit posibilă. Iar când sunteţi doar voi doi, singuri într-o cameră, poţi să pretinzi că aşa este, că aşa va fi.”
Zi după zi este o carte superbă! Am citit jumătate într-o zi, iar jumătate a doua zi. A m-a cucerit şi pe mine, nu doar pe Rhiannon. Modul în care el trăieşte o nouă viaţă în fiecare zi, o nouă fracţiune de viaţă, m-a făcut să mă gândesc la modul în care eu trăiesc şi asimilez în sufletul meu sute de vieţi citind. Nu vreau să vă dau spoilere, dar pentru a vă face să înţelegeţi mai bine subiectul cărţii, vă voi povesti ceva mai practic. Gândiţi-vă la faptul că azi terminaţi de citit Anna Karenina şi plângeţi la descrierea modului tragic în care protagonista romanului sfârşeşte. Aceasta este o viaţă. Mâine, cu puţină voinţă vă apucaţi de o nouă carte, de exemplu Codul lui DaVinci de Dan Brown. Începeţi o nouă viaţă, şi uşor, uşor, amintirea Annei Karenina se estompează în sufletul vostru, deşi la un moment dat, cu câteva zile în urmă, aţi trăit atât de intens totul. La fel este şi în cazul lui A, cel ce s-a născut de la început fără un corp al lui, condamnat la bântuirea altor corpuri pentru a-şi trasa, cu greu, conturul propriei vieţi.
„Când prima dragoste se sfârşeşte, cei mai mulţi oameni ştiu că voi veni şi altele. N-au terminat cu iubirea. Iubirea nu a terminat cu ei. Nu va fi niciodată la fel ca prima, dar va fi mai bună în diferite feluri. Eu nu am o astfel de consolare. De asta mă agăţ din răsputeri. De asta e atât de greu.”
Cred cu tărie că aceste citate vorbesc de la sine. Poate că pentru mulți aceasta abilitate de a te trezi mereu într-un nou corp ar putea reprezenta un har divin, dar pentru A, un suflet hoinar, totul capătă proporțiile unei drame. Drama de a nu reuși să aparțină nici unui loc, condamnat la singurătate pentru totdeauna. Rhiannon pare că este singura în stare să îi aline suferința. Dar cum să o facă dacă cel pe care îl iubește este mereu un altul?
Cartea primeşte din partea mea nota 9,8/10. Aş fi dat nota maximă, dar am simţit totuşi că este o carte scrisă în special de dragul de a fi comercială. Bineînţeles, aceast lucru nu afectează nici pe de parte subiectul inedit atacat de Davit Levithan în cele 315 pagini.

O puteți achiziționa printr-un click aici, unde aveți 25% reducere.

Voi aţi citit această carte? Ce notă îi acordaţi?

Credeţi că finalul ar fi putut fi altul? Eu da. Aştept păreri!

18 gânduri despre „Zi dupa zi – David Levithan – Recenzie

1. Hm, Nu, nu am citit această carte, deşi, subiectul nu imi străin deloc. Am mai auzit despre ea, desigur, am ascultat-o pe doamna bibliotecară, care îmi recomanda cu o vădită exuberanţă,această carte. E, asta se întâmpla acum câteva luni, desigur, încă mă gândesc dacă să o lecturez sau nu. Are un concept interesant, dar nu ştiu, nu ştiu dacă mă va prinde. Desigur, trăind în fiecare zi o altă viaţă , umplându-se cu o mulţime de amintiri, altele decât în ziua precedentă, pe care cred că le-a uitat.e destul de trist. Eu nu cred că aş putea trăi o asemenea viaţă. ( bănui că finalul nu a fost cu Happy end, ceea ce e relativ oke, dar cum nu am lecturat cartea nu îmi pot da cu părerea, nu aş vrea să vorbesc fără să fi lecturat minunăţia asta), ceea ce pot afirma însă cu tărie, e că iubesc coperta, da , da ştiu nu judeca o carte după copertă, dar hei, eu , în unele cazuri nu mă pot abţine. Aha….Aşa, revenind la ceea ce ai redactat tu. Frumos scrii, m-ai făcut curioasă în privinţa acţiunii. Nu e corect, sunt puţine cazuri în care se întâmplă asta. Puf. Speram să văd mai mult, dar nu. Ai avut tu grijă, ca pe moment să îmi frângi inima, am să termin jocurile foamei, voi căuta eu cartea. Hei, nu te scuza, nu contează , dacă o ai într-un mod fizic sau în format pdf, nu contează cum ai procurat+o, pentru că oamenii de aici , din Ro, oricum nu acţionează legal, dar asta e altă mâncare de peşte, important e că ai prezentat+o atât de frumos. CU DRAG KRISSU.

2. Într-adevăr, subiectul cărţii e destul de trist, iar finalul nu e tocmai unui fericit. Nu ştiu dacă e o carte care merită citită cu adevărat. Bănuiesc că tu citeşti mai mult literatura clasică sau cărţi adevărate, din moment ce ai spus că stai în cumpănă. Dacă stau bine să mă gândesc, acum, nici nu mai ştiu exact cum se sfârşeşte, căci a trecut cam o lună de când am terminat-o. Nu ştiu dacă e din vina faptul că e cartea scrisă într-o manieră superficială sau pentru că am citit-o eu foarte repede. Mulţumesc mult pentru comentariu şi pentru apreciere :3 Am să te mai vizitez şi eu:*

3. Nu pot spune că citesc cu adevărat cărți adevărate, dar literatura clasică se numără cu adevărat în topul preferințelor mele, adevărul este că am crescut printre rafturile bibliotecii părinților mei, citeam cam tot ce prindeam, uneori mai fac asta, de dragul amintirilor( cât de nostalgic să fi la aproape 20 de ani ) Erau prea puține cărți pentru vârsta mea, iar acelea erau cam scumpe, acum sunt atât de multe cărți interesante, unele copiate sau pline de clișee, dar nu asta contează, contează, că prin genul acestora ( de duzină, consum) tinerii se apropie de literatură, iar asta e important, cu timpul, își vor lărgii orizonturile literare, unii vor renunța la ceea ce i-au consacrat, alții în schimb vor lectura orice, asta este bine…de aceea , percep mai greu dispotiile sau alte genuri nou/apărute, dar, trebuie să recunosc, le încerc pe toate, chiar dacă…( nu am în plan să dau dovadă de snobism literar, prima dragoste nu se uită…aici mă refer la lumile create de Dante sau Lev Nicolaevici Tolstoi ) . Citesc orice, de aceea nu judec oamenii care citesc un anumit gen de carte, eu încerc să scriu de sentimentele transmise de cartea respectivă în sine.Eu am o problemă cu cartea, nu cu alți cititori sau autori . Ok, iară an scris un roman aici, scuze, dar îmi face plăcere. Hm,da, stau în cumpănă, dar nu pentru mult timp, sper..ok, a se înțelege mult timp,în ceea ce mă privește pe mine, poate însemna câțiva ani…dar, desigur , timpul e irelevant atunci când trebuie să iei o decizie ce nu este un catalizator, al viitorului tău, căci altfel, este foarte important. cu mare drag krissu

4. Mulți înainte ..da, Anna Karenina a fost cu siguranță o carte deosebită, dar și război și pace are ceva special, desigur, dacă te înarmezi cu multă răbdare , sunt unele pasaje ce sunt plictisitoare, descrieri multe, dar virale . Asta îl face deosebit . Într-un mod deosebit. Eu am prea multă răbdare ..dar revenind. Cele trei cărți ale lui Dante, eu le-am achiziționat de la biblioteca online adevărul ( mda, trist când nu ai librării în locul unde îți petreci zilele) , când s-au dat cu ziarul nu le-am prins. Dacă ai timp, într-o zi, aruncă un ochi, pe site-ul online Librărie net, au cărți foarte bune, la prețuri accesibile, spre exemplu, eu de acolo iau cărți, sunt mai ieftine decât pe libris, dar eu cumpăr din amândouă locuri, îmi plac serviciile oferite de ei, elefant în schimb, nu mă atrage. http://www.librarie.net/p/198143/Infernul am găsit doar acest volum, desigur,este și triologia întreagă, dar ai spus că acesta îți lipsește. Myu. cu mare drag krissu

5. Interesantă pare. (scuze pentru inversiunea ciudată). Eu am tot vrut să o citesc, am văzut sute de recenzii pe seama ei dar tot nu m-am apucat de ea… sau mai bine spus de comanda după ea. :)) Dar la cum ai descris-o nu scapă de mine :* 🙂

6. Și mie mi-a plăcut mult cartea..a fost genul de carte pe care nu o poți lăsa până nu o termini. Însă, într-adevăr, și mie mi-a lăsat o vagă impresie că este realizată pentru a fi comercială.